1. VEŘEJNÝ ZÁVAZEK
Posláním pečovatelské služby Diakonie ČCE – střediska v Rýmařově je poskytovat tuto službu v rýmařovském regionu způsobem, který umožňuje seniorům a lidem se zdravotním postižením zůstat co nejdéle v jejich přirozeném prostředí.
Pečovatelská služba je službou terénní a ambulantní, je poskytována v domácnosti klienta, případně v zařízení poskytovatele (např. pokud klient doma nemá tekoucí vodu, tak jsou mu poskytnuty podmínky pro hygienu na našem středisku). Dle zákona č. 108/2006 Sb., o sociálních službách poskytuje služba, ve vymezeném čase, tyto úkony: a) pomoc při zvládání běžných úkonů péče o vlastní osobu,
Fakultativní úkony služby jsou zveřejněny v platném ceníku.
Pečovatelská služba je poskytována v rýmařovském regionu a na území města Břidličná. Tato služba je poskytována každý den v týdnu od 7:00 hod. do 21:00 hod. Okamžitá kapacita služby je 18 klientů.
Hodnoty jsou tím, o co v diakonické práci zvláště usilujeme, co chceme rozvíjet, chránit a předávat.
Žít z milosrdenství pro nás znamená:
Pracovat fortelně pro nás znamená:
Tvořit společenství pro nás znamená:
Žít z naděje pro nás znamená:
Diakonie tvoří společenství, které v milosrdenství a s nadějí fortelně pomáhá potřebným.
2. JEDNÁNÍ S ŽADATELEM O SLUŽBU
Žadatelem o službu je ten, kdo projeví vážný zájem o služby, které Diakonie ČCE, středisko v Rýmařově, nabízí. Ke kontaktu může dojít telefonicky na číslech: 604 570 210 (vedoucí pečovatelské služby), 733 500 300 (sociální pracovník), nebo 554 211 294 (administrativní pracovnice), která kontakt na žadetele předává pověřeným osobám. Další možností, jak kontaktovat pečovatelskou službu je e-mail - manurova@diakonierymarov.cz (vedoucí služby), stanek@diakonierymarov.cz (sociální pracovník), nebo stredisko@diakonierymarov.cz (administrativní pracovnice, která předá kontakt na žadetele pověřené osobě). Poslední možností je osobní návštěva v kanceláři pečovatelské služby, která sídlí na adrese tř. Hrdinů 48, 795 01 Rýmařov.
Zájemce o službu může taktéž kontaktovat kteréhokoliv pracovníka pečovatelské služby, ten mu předá základní informace o službě a kontakty na pověřené pracovníky.
Po tomto prvním kontaktu následuje sociální šetření v místě bydliště žadatele, tam, kde bude sociální služba poskytována. Sociální šetření vede za službu sociální pracovník, případně vedoucí služby. Žadatel se této schůzky může účastnit sám, nebo s opatrovníkem, případně v doprovodu rodinného příslušníka či jiné blízké osoby. Při tomto šetření sociální pracovník zjišťuje potřeby žadatele a hodnotí, zda žadatel patří do cílové skupiny osob. Výsledkem tohoto jednání je zápis o prvním šetření (je součástí dokumentace klienta), který obsahuje popis nepříznivé sociální situace, prvotní cíl spolupráce a rozsah úkonů potřebných k zajištění služby. Sociální pracovník určí klíčového pracovníka a po založení dokumentace mu ji předá ke konkrétnějšímu popisu realizace služby.
Žadatel o službu je po prvním šetření seznámen s těmito oblastmi: základní informace o službě, ceník služeb, vnitřní pravidla služby, návrh smlouvy, prvotní cíl spolupráce, možnost podání stížností a informace o zpracování osobních údajů.
3. PRŮBĚH POSKYTOVÁNÍ SLUŽBY
Po podpisu smlouvy dochází k samotnému poskytování pečovatelské služby. Nasmlouvané úkony, které jsou uvedeny v individuální dokumentaci klienta, provádí pracovníci přímé péče. Jejich popis a délku trvání zapisují do deníčků, které jsou u klientů doma a následně slouží k vyúčtování služeb a k přehledu u průběhu poskytované péče. Pokud dojde ke změně potřeb klienta, je informován sociální pracovník, který upraví nastavení služby s klientem a o tomto informuje klíčového pracovníka. Následná změna v poskytování služeb je zapsána do dokumentace klienta.
Úkony, které je možné v rámci pečovatelské služby sjednat, jsou uvedeny výše.
4. MOŽNOST PODÁNÍ STÍŽNOSTI
Právo stěžovat si na způsob poskytování pečovatelské služby má kterýkoliv občan. Stížnost může být podána několika způsoby:
Stížnost je možno podat i anonymní formou, je možno využít schránky na stížnosti, která je umístěna vedle poštovní schránky na budově, kde sídlí pečovatelská služba (tř. Hrdinů 48, 795 01 Rýmařov).
Pokud si chcete stěžovat na vedoucí služby, využijte kontakt na ředitelku střediska: stankova@diakonierymarov.cz, telefon: 554 211 294, poštovní adresa: tř. Hrdinů 48, 795 01 Rýmařov.
Pokud si chcete stěžovat na ředitelku střediska, využijte následující kontakt: Mgr. Jan Soběslavský, ředitel Diakonie ČCE, Belgická 22, 120 00 Praha 2; telefon: 242 487 812, email: reditel@diakonie.cz.
Stížnost bude prošetřena a stěžující osoba (je-li známa) bude o přijatých opatřeních informována ve lhůtě 30 dní ode dne podání stížnosti.
Odpověď na anonymní stížnost bude vyvěšena na webových stránkách www.diakonierymarov.cz po dobu 14 dní, ve lhůtě do 30 dnů od podání stížnosti.
Odvolací instituce, v případě nespokojenosti se způsobem vyřízení stížnosti jsou:
tel.: 595 622 150
e-mail: daniel.rychlik@msk.cz
Na Poříčním právu 1 128 01 Praha 2
tel.: 221 921 111
e-mail: posta@mpsv.cz
Stanislav Křeček
Údolní 39 602 00 Brno
tel.: 542 542 888
e-mail: podatelna@ochrance.cz