- Úvod
- Poskytované služby
- Ošetřovatelská služba
- Více informací
Domácí ošetřovatelská péče je:
Cílová skupina:
- lidé všech věkových kategorií v rýmařovském a bruntálském regionu
- lidé po hospitalizaci
- dlouhodobě a chronicky nemocní
- lidé v terminálním stadiu života
Dle doporučení Vašeho ošetřujícího lékaře Vám můžeme poskytnout tuto péči:
- sledování vitálních funkcí, hodnocení aktuálního zdravotního stavu, odběry krve a biologického materiálu, podávání léků, převazy a ošetření ran, aplikace injekcí a infúzí, péče o stomie, péče o permanentní katetry, ošetřovatelská rehabilitace, kontinuální podávání analgetik a jiných účinných léků pomocí přenosné infuzní pumpy, prevence a ošetření proleženin, podání tekutin a stravy, zábaly, obklady.
Úhrada domácí péče
- zdravotní péče je hrazena zdravotními pojišťovnami, je-li indikována registrujícím praktickým lékařem nebo ošetřujícím lékařem v nemocnici
- v případě poskytování péče, kterou nehradí zdravotní pojišťovna, poskytujeme tuto péči za přímou úhradu
Pomůcky pro Domácí ošetřovatelskou péči:
Vybavení ošetřovatelské služby.pdf
- tonometry
- glukometry
- EKG
- infuzní pumpa
- odsávačka hlenů
- koupací sety
- biolampa
- antidekubitní pomůcky
- irigátory, permanentní katétry
- sesterské kufříky s běžným vybavením
- (teploměry, nůžky, pinzety, obvazový materiál, atd.).
Zdravotní sestra k přesunu ke klientovi využívá vozidlo, které je speciálně vyhrazeno pro ošetřovatelskou péči.
Kompenzační pomůcky a možnost jejich zapůjčení:
Zprostředkujeme zapůjčení některých zdravotnických pomůcek, zejména polohovacích postelí, antidekubitních podložek, invalidních mechanických vozíků, chodítek apod., které usnadní péči o vaše blízké v domácím prostředí.
Kompenzační pomůcky k zapůjčení.pdf
Základní práva klientů:
Viz všechna práva uvedená v obecně závazných normách: (Listina základních práv a svobod, Občanský zákoník, Deklarace práv mentálně postižených, Všeobecná deklarace lidských práv). Klient má právo vybrat si klíčového pracovníka, kterému důvěřuje, a může jeho prostřednictvím:
- projednávat případné stížnosti na kvalitu poskytovaných služeb
- určovat si své osobní cíle (dlouhodobé a krátkodobé) a vypracovávat individuální plány
- klient se může pracovníkovi svěřit s jakýmkoliv problémem
- klient má právo na své soukromí, na slušné a důstojné zacházení
- klient má právo na zvýšenou ochranu k uplatňování svých práv
- klient má právo si stěžovat na poskytované služby.
Základní povinnosti klientů:
- umožnit personálu provést úkony odstraněním překážek (zavřít psa, mít otevřeno)
- povinnost oznámit včas nepřítomnost na místě poskytované služby
- nahlásit každé infekční onemocnění, které se vyskytne u něho nebo v jeho rodině, se kterou sdílí společnou domácnost.
Hodnoty pracovníků organizace:
- slušnost a neúplatnost při jednání s lidmi, kteří jsou v nepříznivé situaci
- nezávislost pro uživatele služeb
- individuální přístup ke všem uživatelům
- respekt k potřebám jednotlivce
- svobodné rozhodování
- rovnost všem uživatelům
- mlčenlivost
- respektování etického kodexu sociálního pracovníka + Základní listiny práv a svobod.