POPIS REALIZACE SLUŽBY

 

1. VEŘEJNÝ ZÁVAZEK

POSLÁNÍ

Posláním pečovatelské služby Diakonie ČCE – střediska v Rýmařově je poskytovat tuto službu v rýmařovském regionu způsobem, který umožňuje seniorům a lidem se zdravotním postižením zůstat co nejdéle v jejich přirozeném prostředí.

 

POSKYTOVANÉ ÚKONY

Pečovatelská služba je službou terénní a ambulantní, je poskytována v domácnosti klienta, případně v zařízení poskytovatele (např. pokud klient doma nemá tekoucí vodu, tak jsou mu poskytnuty podmínky pro hygienu na našem středisku). Dle zákona č. 108/2006 Sb., o sociálních službách poskytuje služba, ve vymezeném čase, tyto úkony:                a) pomoc při zvládání běžných úkonů péče o vlastní osobu,

  1. b) pomoc při osobní hygieně nebo poskytnutí podmínek pro osobní hygienu,
  2. c) poskytnutí stravy nebo pomoc při zajištění stravy,
  3. d) pomoc při zajištění chodu domácnosti,
  4. e) zprostředkování kontaktu se společenským prostředím.

 

Fakultativní úkony služby jsou zveřejněny v platném ceníku.

Ceník PS

                 

CÍLE SLUŽBY

  • klient zůstává co možná nejdéle ve svém přirozeném sociálním prostředí
  • klient si zachovává co možná největší míru soběstačnosti
  • klient je podporován v udržování vztahů v rodině či v blízkém okolí
  • klient je podporován ve využívání běžně dostupných služeb a institucí

 

CÍLOVÁ SKUPINA OSOB

  • senioři
  • osoby se zdravotním postižením
  • osoby s kombinovaným postižením
  • osoby s chronickým duševním onemocněním
  • osoby s chronickým onemocněním

 

 

MÍSTNÍ A ČASOVÁ DOSTUPNOST, KAPACITA SLUŽBY

Pečovatelská služba je poskytována v rýmařovském regionu a na území města Břidličná. Tato služba je poskytována každý den v týdnu od 7:00 hod. do 21:00 hod. Okamžitá kapacita služby je 18 klientů.

 

ZÁSADY SLUŽBY

  • Princip individuálního přístupu ke klientovi - služba je „šita na míru“ jednotlivým klientům. Neexistuje model, který by vyhovoval všem.
  • Princip partnerství. Pracovníci při poskytování sociální služby dbají na to, aby klienti měli právo na výběr a mohli se podílet na rozhodování o způsobu poskytování služeb - aby byli partnery.
  • Princip ochrany práv. Pracovníci poskytují sociální služby takovým způsobem, který zamezuje porušování jejich lidských a občanských práv.
  • Princip podpory samostatnosti a soběstačnosti. Pracovníci pečovatelské služby uznávají a poskytují takové služby, které směřují k tomu, aby klienti zůstávali součástí přirozeného místního společenství, mohli žít běžným způsobem života, využívat své vlastní možnosti a schopnosti.
  • Princip informovaného rozhodování. Před důležitými rozhodnutími klienta ohledně poskytovaných služeb se mu snažíme poskytnout co nejvíce informací.
  • Princip mlčenlivosti a důstojnosti. Pracovníci dbají na zachování lidské důstojnosti klientů a jejich soukromí, zachovávají mlčenlivost o údajích týkajících se klientů služby.
  • Princip flexibility. Služba se pružně přizpůsobuje potřebám klientů, nikoli klienti potřebám pracovníků, zaběhnutým způsobům práce a režimu zařízení.
  • Princip respektu ke klientovi. Pracovníci respektují osobnost a nezávislost každého člověka bez ohledu na jeho původ, etnickou příslušnost, rasu, barvu pleti, mateřský jazyk, věk, zdravotní stav, sexuální orientaci, náboženské a politické přesvědčení. Respektují individuální životní postoje klientů k různým oblastem života. Pomáhají se stejným úsilím, bez jakékoliv formy diskriminace. Na žádné formě diskriminace nespolupracují a neúčastní se jí.

 

DIAKONICKÉ HODNOTY

Hodnoty jsou tím, o co v diakonické práci zvláště usilujeme, co chceme rozvíjet, chránit a předávat.

  • MILOSRDENSTVÍ – vždy, když potkám klienta, tak se usměju a pozdravím ho.

Žít z milosrdenství pro nás znamená:

  • sloužit, dopomáhat, organizovat službu vždy s ohledem na člověka
  • jednat s klientem s respektem
  • poskytovat emoční podporu

 

  • FORTELNOST – pracuji fortelně – vím co, proč a jak dělám.

Pracovat fortelně pro nás znamená:

  • posilovat odpovědnost za poskytování služeb
  • udržovat profesionální hranice
  • zvládat zátěžové komunikace
  • zvládat komunikaci
  • dodržovat mlčenlivost

 

  • SPOLEČENSTVÍ – jsem jedinečný dílek skládačky a obraz tvoříme pouze společně.

 Tvořit společenství pro nás znamená:

  • v pracovním týmu pravdivě sdílet informace, znalosti, zkušenosti
  • dělit se o zkušenosti z dobré praxe
  • přijímat i poskytovat zpětnou vazbu a hodnocení
  • řešit konflikty a neshody
  • vnímat svoji odpovědnost za sebe i celek Diakonie

 

  • NADĚJE – jsem stejně důležitý jako klient, mé srdce bije pro Diakonii.

 Žít z naděje pro nás znamená:

  • rozumět významu osobního rozvoje a hledat k němu příležitosti
  • trpělivost a schopnost zdravého odstupu
  • ochotu pracovat na strategii a rozvoji organizace
  • osobní angažovanost

Diakonie tvoří společenství, které v milosrdenství a s nadějí fortelně pomáhá potřebným.

 

2. JEDNÁNÍ S ŽADATELEM O SLUŽBU

Žadatelem o službu je ten, kdo projeví vážný zájem o služby, které Diakonie ČCE, středisko v Rýmařově, nabízí. Ke kontaktu může dojít telefonicky na číslech: 604 570 210 (vedoucí pečovatelské služby), 733 500 300 (sociální pracovník), nebo 554 211 294 (administrativní pracovnice), která kontakt na žadetele předává pověřeným osobám. Další možností, jak kontaktovat pečovatelskou službu je e-mail - manurova@diakonierymarov.cz (vedoucí služby), stanek@diakonierymarov.cz (sociální pracovník), nebo stredisko@diakonierymarov.cz (administrativní pracovnice, která předá kontakt na žadetele pověřené osobě). Poslední možností je osobní návštěva v kanceláři pečovatelské služby, která sídlí na adrese tř. Hrdinů 48, 795 01 Rýmařov.

Zájemce o službu může taktéž kontaktovat kteréhokoliv pracovníka pečovatelské služby, ten mu předá základní informace o službě a kontakty na pověřené pracovníky.

Po tomto prvním kontaktu následuje sociální šetření v místě bydliště žadatele, tam, kde bude sociální služba poskytována. Sociální šetření vede za službu sociální pracovník, případně vedoucí služby. Žadatel se této schůzky může účastnit sám, nebo s opatrovníkem, případně v doprovodu rodinného příslušníka či jiné blízké osoby. Při tomto šetření sociální pracovník zjišťuje potřeby žadatele a hodnotí, zda žadatel patří do cílové skupiny osob. Výsledkem tohoto jednání je zápis o prvním šetření (je součástí dokumentace klienta), který obsahuje popis nepříznivé sociální situace, prvotní cíl spolupráce a rozsah úkonů potřebných k zajištění služby. Sociální pracovník určí klíčového pracovníka a po založení dokumentace mu ji předá ke konkrétnějšímu popisu realizace služby.

Žadatel o službu je po prvním šetření seznámen s těmito oblastmi: základní informace o službě, ceník služeb, vnitřní pravidla služby, návrh smlouvy, prvotní cíl spolupráce, možnost podání stížností a informace o zpracování osobních údajů.

 

3. PRŮBĚH POSKYTOVÁNÍ SLUŽBY

Po podpisu smlouvy dochází k samotnému poskytování pečovatelské služby. Nasmlouvané úkony, které jsou uvedeny v individuální dokumentaci klienta, provádí pracovníci přímé péče. Jejich popis a délku trvání zapisují do deníčků, které jsou u klientů doma a následně slouží k vyúčtování služeb a k přehledu u průběhu poskytované péče. Pokud dojde ke změně potřeb klienta, je informován sociální pracovník, který upraví nastavení služby s klientem a o tomto informuje klíčového pracovníka. Následná změna v poskytování služeb je zapsána do dokumentace klienta.

Úkony, které je možné v rámci pečovatelské služby sjednat, jsou uvedeny výše.  

 

 

4. MOŽNOST PODÁNÍ STÍŽNOSTI

Právo stěžovat si na způsob poskytování pečovatelské služby má kterýkoliv občan. Stížnost může být podána několika způsoby:

Stížnost je možno podat i anonymní formou, je možno využít schránky na stížnosti, která je umístěna vedle poštovní schránky na budově, kde sídlí pečovatelská služba (tř. Hrdinů 48, 795 01 Rýmařov).

Pokud si chcete stěžovat na vedoucí služby, využijte kontakt na ředitelku střediska: stankova@diakonierymarov.cz, telefon: 554 211 294, poštovní adresa: tř. Hrdinů 48, 795 01 Rýmařov.

Pokud si chcete stěžovat na ředitelku střediska, využijte následující kontakt: Mgr. Jan Soběslavský, ředitel Diakonie ČCE, Belgická 22, 120 00 Praha 2; telefon: 242 487 812, email: reditel@diakonie.cz.

Stížnost bude prošetřena a stěžující osoba (je-li známa) bude o přijatých opatřeních informována ve lhůtě 30 dní ode dne podání stížnosti.

Odpověď na anonymní stížnost bude vyvěšena na webových stránkách www.diakonierymarov.cz po dobu 14 dní, ve lhůtě do 30 dnů od podání stížnosti.

 

Odvolací instituce, v případě nespokojenosti se způsobem vyřízení stížnosti jsou:

  • Krajský úřad – Moravskoslezský kraj Odbor sociálních věcí
  1. října 117 702 18 Ostrava

tel.: 595 622 150

e-mail: daniel.rychlik@msk.cz   

 

  • Ministerstvo práce a sociálních věcí

Na Poříčním právu 1 128 01 Praha 2

tel.: 221 921 111

e-mail: posta@mpsv.cz

 

  • Veřejný ochránce práv /ombudsman/

Stanislav Křeček

Údolní 39 602 00 Brno

tel.: 542 542 888

e-mail: podatelna@ochrance.cz

 

Naše středisko v číslech

Poskytujeme 0 služeb
Pracuje pro nás 0 lidí
Pomáháme 0 klientům
Spolupracujeme s 0 dobrovolníky